dimarts, 17 de maig del 2011

Retards a FGC per l'avaria en un canvi d'agulles a Sarrià

Una avaria en un canvi d’agulla de l’estació de Sarrià pels volts de les set del matí ha provocat que la línia Barcelona-Vallès circulés aquest dimarts al matí amb un servei excepcionalment reduït. El canvi d’agulla espatllat ha obligat a circular en ambdós sentits (Barcelona i Sabadell/Terrassa) per una única via i a partir de dos quarts de vuit Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha apostat per suspendre els serveis de les línies S5-Rubí i S55-Universitat Autònoma i reduïr el servei de la línia L6-Reina Elisenda a trens llançadora entre Sarrià i l'esmentada estació de destí. D’aquesta manera, només s’han mantingut els trens de les línies S1-Terrassa i S2-Sabadell, que paraven excepcionalment a totes les estacions. A les nou del matí s’ha aconseguit arreglar l’agulla de l’estació de Sarrià però els retards s’han mantingut durant tot el matí i el servei no s’ha pogut normalitzar totalment fins poc abans del migdia.

Tot i que FGC ha planificat un servei excepcional basat en la supressió dels trens de les línies S5 i S55 i l'aturada a totes les estacions dels serveis S1 i S2, el cert és que a partir de les vuit del matí només sortien de Plaça de Catalunya els trens de la línia L7-Avinguda Tibidabo, que en circular per un traçat diferent de la resta podien seguir operant amb normalitat. Entre les vuit i dos quarts de nou del matí només han sortit de Plaça de Catalunya cap al Vallès dos trens, un en sentit Sabadell i l’altre en sentit Terrassa.  Això ha sigut degut al fet que en haver-se espatllat l’agulla de l’estació de Sarrià els serveis que provenien del Vallès i un cop arribats a Barcelona havien de tornar a sortir cap a les capitals del Vallès Occidental no arribaven a Plaça de Catalunya. Això ha provocat que en escassos minuts l’estació terme dels Ferrocarrils de la Generalitat al centre de la capital catalana quedés plena de gom a gom, amb centenars de persones que s’anaven amuntegant a les andanes i passadissos de l’estació. Una situació similar s'ha viscut a la resta d'estacions de la xarxa Barcelona-Vallès i especialment a les estacions amb més demanda d'usuaris: Provença, Gràcia, Sarrià, Sant Cugat, Rubí, Sabadell i Terrassa.

Aspecte que oferia l'estació de Rubí (S1-S5) pels volts de les nou del matí. Imatge: Twitter @Castefa

A les nou del matí s’ha aconseguit arreglar l’agulla de l’estació de Sarrià però els retards s’han mantingut durant gran part del matí i el servei no s'ha pogut normalitzar en la seva totalitat fins a quarts d'onze del matí.

Com a darrer apunt també comentar el cas singular del tren de les vuit del matí amb destinació Sabadell. El servei ha acabat sortint ple a rebentar a les 08:15 hores i no ha arribat a la co-capital del Vallès Occidental fins les 09:20 hores. La gran quantitat de gent dins el tren i les andanes de cadascuna de les estacions ha complicat el tancament de portes en cada aturada i durant tot el trajecte el comboi ha hagut d'anar advertint mitjançant el xiulet que s'acostava a les estacions, on els usuaris s'amuntegaven molt a prop de les vies. En total, 1 hora i 5 minuts per un trajecte que normalment es cobreix en uns 40 minuts.

.

2 comentaris:

  1. Bé Nil bé, ara ja m'he enterat del perquè de tot plegat (Quim Monzó).

    (Això de co-capital... Si parles amb l'Albert, el Dani o la Patri no estaran gens d'acord jajaja!)

    ResponElimina
  2. Merci Helena, esperem que no hagi d'escriure una altra notícia semblant a aquesta, perquè hem arribat mitja hora tard a la uni per culpa d'això... ^^'

    I als del Vallès, Sabadell i Terrassa són capitals, les dues. Si no els agrada, que mirin de canviar-ho per únicament la seva ciutat xD

    ResponElimina